














Designerski fotel w stylu vintage, polski design.
CK57 to jeden ze sztandarowych projektów Czesława Knothe, wybitnego polskiego projektanta wnętrz i mebli, wieloletniego członka, a później prezesa Spółdzielni
Artystów ŁAD – instytucji zrzeszającej ikony polskiego wzornictwa modernistycznego. Jak każdy mebel jego autorstwa, łączy w sobie estetykę z najwyższą jakością wykonania i maksymalną funkcjonalnością. To właśnie te cechy zapewniły projektom Czesława Knothe popularność i uznanie, nie tylko w rodzimym kraju, ale i na polu międzynarodowym.
Projekt powstał w latach 50. XX w., wpisując się na stałe w kanon polskiego modernizmu. Łączy w sobie w harmonijny sposób dwa ulubione materiały tego projektanta: drewno i tkaninę, które kontrastując ze sobą fakturami, dopełniają się wzajemnie. Bryła mebla jest bardzo zrównoważona, zestawiając ze sobą duże, proste siedzisko i smukłe, zaokrąglone wsporniki. Fotel ten doskonale wpasuje się w wiele typów wnętrz, oferując maksymalną wygodę, proste, acz estetyczne wykończenie i najwyższej jakości materiały.
kolorystyka tkaniny HENRY TUTAJ
kolorystyka tkaniny SYNERGY TUTAJ
Czesław Knothe urodził się w roku 1900 w Gorłówce na terenie dzisiejszej Ukrainy. Skończywszy 18 lat, rozpoczął studia w Kijowie w Ukraińskiej Akademii Sztuk Pięknych, ale już kilka lat później – od 1923 do 1937 roku, z przerwami - studiował architekturę wnętrz oraz malarstwo w Szkole Sztuk Pięknych w Warszawie. W czasie dwudziestolecia międzywojennego zajmował się projektowaniem mebli oraz wnętrz, a od 1926 roku stał się członkiem Spółdzielni Artystów Plastyków „Ład”. Od 1938 roku stał się jej dyrektorem – aż do 1944 roku.
„Żeby mebel był udany , musi spełniać trzy podstawowe warunki: celowej konstrukcji, maksymalnej funkcjonalności i oczywiście mieć walory estetyczne.”
-Czesław Knothe
Po wojnie, od 1951 do 1953 roku został prezesem „Ładu”. Za jedno z największych przedsięwzięć Czesława Knothe uznaje się zestaw mebli do Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie, które projektował w latach 1953 – 1955. Podkreślał on wielokrotnie, że mebel, aby być udanym, musi spełniać trzy podstawowe warunki: ma być celowej konstrukcji, maksymalnej funkcjonalności i mieć walory estetyczne. Jego najważniejsze meble śmiało można określić idealnym połączeniem tych trzech założeń.
Opis